Автор Тема: дъщеря ми не общува с децата в детската градина  (Прочетена 472 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен potrebitelskoime

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
  • Карма: +0/-0
  • Пол: Жена
    • Профил
Здравейте! Дъщеря ми е на 4 години. Втора градинска група. Откакто ходи на градина(1година) не общува с другите деца, а на госпожите отговаря с "да" и "не". Иначе се храни и спи там. Проблемът е, че много боледува и доста отсъства. Тъкмо започне да се поотпуска и се случва да се разболее и след като е отсъствала пак е като за пръв път на детска градина. Не плаче там. Когато ги изведат на двора сяда някъде и чака баща й да я вземе. По принцип е по-срамежлива и й отнема повече време да се отпусне като ходим на гости или като се среща с нови деца. Постоянно й говорим, че не трябва да се притеснява. Вкъщи е съвсем друг човек. Играе, пее, танцува.  По нейните думи има приятелки в групата, но не говори и не играе с тях. Моля за някакви насоки!

Неактивен Boyanova

  • ПСИХОЛОГ
  • Админ
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1354
  • Карма: +8/-0
  • Пол: Жена
    • Профил
    • Форум за психология
Re: дъщеря ми не общува с децата в детската градина
« Отговор #1 -: 21 ноември 2023 09:39:17, вторник »
Здравейте,

От описанието ви, изглежда, че вашата дъщеря преживява типични за възрастта й трудности със социалната адаптация в детската градина, особено в контекста на честите й отсъствия поради боледуване. Това, че е по-срамежлива и й трябва повече време да се адаптира в нови среди, е напълно нормално за много деца. Ето няколко насоки, които биха могли да помогнат:

Подкрепа и разбиране: Продължавайте да й предоставяте емоционална подкрепа и разбиране. Потвърждавайте чувствата й и я уверявайте, че е нормално да се чувства по този начин.

Комуникация с учителите: Важно е да поддържате отворена линия на комуникация с учителите в детската градина. Те могат да предоставят ценна информация за поведението й и да предложат стратегии за нейната социална адаптация.

Постепенно включване: Намерете начини да я включвате постепенно в социални дейности. Малките стъпки могат да включват игри с едно или две деца, участие в групови дейности, които тя харесва, или покана на дете от градината у дома.

Укрепване на увереността: Дейности, които укрепват увереността й и социални умения, могат да помогнат. Това могат да бъдат ролеви игри у дома, където практикувате различни социални сценарии.

Създаване на рутини: Постоянството и предвидимостта са важни. Опитайте се да поддържате редовен график, включително рутинни дейности преди и след детска градина, които да й дават сигурност.

Социални умения чрез игра: Игрите са чудесен начин за учене на социални умения. Играйте игри, които изискват редуване, споделяне и работа в екип.

Професионална помощ при нужда: Ако продължавате да се притеснявате за социалното й развитие или ако забележите други проблеми, не се колебайте да се обърнете към специалист по детска психология за допълнителни съвети и насоки.

Помнете, че всяко дете се развива със своя собствена скорост, и е важно да се уважава индивидуалността на вашата дъщеря. Търпението и позитивната подкрепа са ключови.

Успех!
психолог Людмила Боянова