Автор Тема: Проблем със себе си  (Прочетена 290 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен klaydiq

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
  • Карма: +0/-0
    • Профил
Проблем със себе си
« -: 18 декември 2019 19:58:30, сряда »
Здравейте, вашият сайт е страхотен и полезен за толкова много хора, благодаря Ви.
А сега да мина на проблема, от много време изпадам в едни състояния, които не мога да контролирам не знам дали това е депресия, но е от много време. Нямам желание да правя нищо, чувствам се много самотна и сама и,че никой не ме разбира, изпитвам постоянна безизходица и апатия към всичко. Започнах да тренирам по-редовно и да чета книги относно личностно развитие, определено помагат, но пак идва момент,в който се чувствам така. А аз съм млад човек,който иска да постигне все нещо в живота, но сякаш се чувствам все едно не мога нищо и нищо не може да ме зарадва. Има ли точно определение на това състояние? Ще се радвам да чуя вашето мнение, винаги ми е било от полза. Благодаря. Весели празници.

Неактивен mariya_koeva

  • ПСИХОЛОГ
  • Глобален модератор
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 521
  • Карма: +13/-0
  • Пол: Жена
  • Нека заедно намерим пътя към промяната!
    • Профил
    • https://koeva-psychologist.blogspot.com/
Re: Проблем със себе си
« Отговор #1 -: 19 декември 2019 21:22:51, четвъртък »
Здравейте, klaydiq!

Има периоди в живота на всеки човек, в които той наистина се чувства апатичен, без достатъчно енергия, изпаднал в меланхолия. Ако тези периоди са твърде чести, това не е ОК и е необходима работа с психолог. Но Ви предлагам все пак да опитате някои неща, а ако те не Ви помогнат, да потърсите директна работа със специалист.

Трябва да сте активна. Хубаво е, че тренирате и четете книги, продължавайте! Казвайте си колкото може по-ясно какво желаете да постигнете в живота си и бъдете ясна защо точно това искате да постигнете. Как то ще промени живота Ви. Изяснете си какво е необходимо да направите, за да го постигнете. Разберете какви препятствия Ви очакват. Усещайте се, когато говорите негативно за себе си. Напишете от 3 до 5 действия, които трябва да направите, за да постигнете целите си. Останете фокусирана върху тях. Създайте си "кутия за хубави емоции". В нея пускайте на листчета написани нещата, които можете да направите, за да се справите с меланхолията. Опитайте се да ги правите всеки ден. Изразявайте емоциите си чрез рисуване, танци, спорт, актьорски курс. Всеки път, когато усетите негативна мисъл, я запишете, както и какво я е породило. Прочетете мисълта, когато не сте апатична. И ще успеете да погледнете реално върху ситуацията. Срещу всяка негативна мисъл, запишете по една позитивна.

Успех!

Мария Коева
психолог
Мария Коева
Психолог

mariyakoeva7@gmail.com
www.koeva-psychologist.blogspot.com